بادام پرک چیست؟ پرک بادام از کجا بخریم؟

پرک بادام چیست؟
آنچه میخوانید

بادام پرک، ورقه های مغز بادام درختی است و جزو محصولات غذایی محبوب محسوب می شود. بادام پرک شده علاوه بر خواص بسیار، در تولید خوراکی ها و تزئین آنها نیز پرکاربرد است.
در این مقاله، به بررسی بادام پرک و خواص آن، کاربردهای پرک بادام، اینکه پرک بادام از کجا بخریم و نکات مهم هنگام خرید عمده پرک بادام خواهیم پرداخت.

بادام پرک چیست؟

بادام پرک از ورقه کردن مغز بادام بدون پوست تولید می ‌شود که معمولا به شکل قطره هستند. در تولید پرک بادام، ابتدا پوست قهوه ‌ای روی بادام را جدا کرده و سپس دو لپه بادام از هم جدا می‌شوند. بعد از آن با دستگاه های مخصوص بادام را پرک می کنند. این روش باعث حفظ طعم و مزه اصلی بادام و همچنین افزایش نرمی و خوشمزگی آن می‌شود.

بادام پرک شده

خواص پرک بادام

قطعا خواص بادام پرک با خواص مغز بادام هیچ تفاوتی ندارد و تفاوت آن ها فقط در کاربردشان است. در ادامه به برخی از خواص پرک بادام اشاره می کنیم:

  1. کاهش کلسترول، کنترل قند خون و کمک به کاهش وزن
  2. منبع عالی از پروتئین برای رشد و نگهداری سلول‌ها
  3. حاوی چربی‌های نیمه اشباع و اشباع برای حفظ سلامتی قلب و عروق
  4. غنی از ویتامین E، کلسیم، منیزیم، و روی جهت حفظ سلامت استخوان‌، پوست و سیستم ایمنی
  5. حاوی اسیدهای چرب و امگا-3 جهت بهبود عملکرد مغز و حافظه

بیشتر بخوانید: خلال بادام چیست و چطور خلال بادام تقلبی را تشخیص دهیم؟

انواع بادام پرک شده

بادام پرک در دو نوع مختلف در بازار موجود است:

  • پرک بادام درختی با پوست قرمز
  • چیپس بادام درختی پوست کنده

پرک بادام با پوست، فیبر بیشتری دارد، اما طعم آن کمی تلخ‌تر است. ولی بادام پرک پوست کنده، طعم ملایم‌تر و ظاهری زیباتر دارد.

انواع بادام پرک: با پوست و بدون پوست

تهیه پرک بادام در کارخانه

تهیه پرک بادام در کارخانه یک فرآیند تخصصی است که با دقت و استفاده از تجهیزات خاص انجام می‌شود. البته، فرآیند دقیق آن ممکن است بسته به تجهیزات و فناوری موجود در هر کارخانه متغیر باشد. به طور کلی، مراحل تهیه پرک بادام در کارخانه ها شامل مراحل زیر است:

  • انتخاب بادام مناسب: برای تهیه پرک بادام، ابتدا باید بادام‌هایی را انتخاب کرد که در ابعاد و کیفیت مورد نظر برای پرک شدن قرار می‌گیرند. این بادام‌ها باید تمیز و بدون نقص باشند.
  • شستشو و خشک کردن: بادام‌ها پس از انتخاب، به مرحله شستشو و خشک کردن می‌رسند تا از هرگونه آلودگی و رطوبت پاک شوند.
  • جدا کردن پوست: پس از شسته شدن، پوست بادام باید از دانه جدا شود.
  • پرک کردن: بادام‌ سپس به دستگاه‌های اسلایسر منتقل می‌شوند. این دستگاه‌ها بادام‌ها را به صورت حرارتی یا با فشار هوا پرک می‌کنند تا پوست آن‌ها جدا شود.
  • سورتینگ: سپس بادام‌ها برای سورتینگ و جدا کردن بادام‌های با کیفیت از بادام‌های نامناسب به دستگاه‌های خاصی ارسال می‌شوند.
  • بسته‌بندی: در این مرحله، بادام‌های پرک شده بسته‌ بندی شده و برای ارسال به بازارهای عمده فروشی آماده می‌شوند.
  • کنترل کیفیت: در هر مرحله از فرآیند، کنترل کیفیت نیز باید انجام شود تا محصولات مطابق با استانداردهای تعیین شده و با کیفیت مطلوبی تولید شوند.
تهیه پرک بادام در شرکت سرین

کاربردهای پرک بادام درختی

بادام پرک کاربردهای زیادی در صنعت غذا دارد. فعالان بازار صنایع غذایی، تولید‌کنندگان مواد غذایی ترکیبی با پرک بادام، قنادی ها، آجیل فروشی ها، کافه ها و … همه از پرک بادام درختی استفاده می کنند. می توان گفت که در صنعت غذا خرید عمده خلال بادام و هم چنین پرک آن بسیار محبوب است.

کاربردهای پرک بادام درختی عبارتند از:

  • پرک بادام را می‌توان به عنوان آجیل به تنهایی یا به‌صورت ترکیب با سایر مغزها مصرف کرد.
  • بادام پرک شده به‌ عنوان یکی از افزودنی‌های محبوب در تهیه انواع کیک و شیرینی مانند کیک بادامی، شیرینی برنجی، کوکی و… استفاده می‌گردد.
  • در تهیه دسر، آبمیوه، اسموتی و همچنین معجون ‌ها نیز می تواند تکمیل کننده خوبی باشد.
  • بادام پرک در تهیه انواع غذاهای ایرانی مانند غذاهای برنجی، خورشت ها و سالادها هم بسیار مصرف می شود.
  • پرک بادام به‌عنوان یک صبحانه سالم و مقوی به‌همراه ماست، شیر، عسل و یا میوه‌ ها استفاده می شود.
کاربردهای بادام پرک

پرک بادام از کجا بخریم؟

بادام پرک معمولاً در بازارهای محلی، فروشگاه‌های آجیل و حتی آنلاین قابل دسترسی است. اما برای اطمینان از کیفیت و تازگی محصول، بهتر است از منابع معتبر و با سابقه خرید کنید.
اطمینان حاصل کنید که بادام پرکی که خریداری می‌کنید، تاریخ تولید و انقضای مشخصی دارد و از تاریخ انقضا گذشته نیست. هم چنین بادام پرک به درستی بسته‌بندی شده است تا از تماس با هوا و آلودگی‌های محیطی جلوگیری شود.

اگر شما یک فروشنده عمده آجیل هستید و به دنبال تأمین بادام پرک برای کسب و کار خود هستید، عمده فروشی مغزیجات سرین، با ارائه پرک بادام تازه، باکیفیت و در بسته بندی های بهداشتی انتخاب مناسبی است.

جهت خرید و یا استعلام قیمت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

بادام پرک یکی از محصولات سالم و خوشمزه است که خواص بسیار زیاد برای سلامت بدن دارد، پرک بادام را هم به صورت خام به عنوان تنقلات و هم برای تزئین و پخت بسیاری از غذاها مثل خورشت خلال، شله زرد و … می توان مصرف کرد.

پربازدید‌ترین مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *