فرآورده‌ های پسته و کاربرد آنها در صنایع غذایی

فرآورده های پسته
آنچه میخوانید

پسته و فرآورده های پسته به علت خواص، طعم و ظاهر منحصر به فردشان، کاربرد زیادی در صنایع غذایی و طیف وسیعی از خوراکی ها دارند. این نگین سبز و مشتقاتش، از دیرباز در فرهنگ ایرانی جایگاهی ویژه داشته اند. در این مقاله به بررسی انواع فرآورده های پسته و کاربرد آن‌ها در صنایع غذایی و سایر صنایع خواهیم پرداخت. برای خرید مغز پسته عمده روی لینک کلیک کنید.

معرفی انواع فرآورده های پسته و کاربردشان

مغز پسته سرشار از مواد مغذی مفید از جمله پروتئین، چربی، فیبر، ویتامین‌ E و آنتی اکسیدان است. به همین دلیل فرآورده های پسته نه تنها به‌ عنوان خوراکی و مصرف غذایی بلکه در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، دارویی و … نیز کاربرد فراوانی دارند.

مشتقات پسته عبارتند از:

1. گرانول

یکی از مشتقات پسته، گرانول پسته ( پسته خرده شده یا مغز پسته دندانه) در سایزهای مختلف است. گرانول پسته عمده را برای مصارفی از قبیل تولید شیرینی، بستنی، دسر، گز و معجون استفاده می‌کنند. گرانول پسته را ترکیب کرده و فرآورده‌ای با طعمی دلپذیر و خوش طعم تولید می‌ کنند. هم چنین می توان آن را با افزودنی‌ هایی مانند شکلات، قهوه، شیر و یا آجیل‌های دیگر ترکیب کرده و در پخت میان وعده های سالم استفاده کرد.

خرید پسته خرد شده - شرکت مغزیجات سرین

2. خلال

یکی از فرآورده های پسته، خلال آن است. این محصول پرکاربرد از برش‌های نازک و باریک مغز پسته به دست آمده و از طیف رنگی زرد تا سبز می‌تواند متغیر باشد.

خلال پسته کاربردهای متنوعی در دارد:

  • آشپزی مثل زرشک پلو، انواع کالباس‌ ها، شله زرد، مرغ و ماهی شکم پر، قیمه نثار
  • شیرینی‌ پزی مثل باقلوا پسته‌ای، نان پسته‌ای، معجون و بستنی
  • تزئین غذاها مثل پلو، فسنجان پسته‌ای، شله زرد، انواع سالاد
خلال پسته - شرکت مغزیجات سرین

3. پودر

پودر پسته فرآورده‌ ای است که از پسته خشک شده تهیه می‌ شود و اغلب در تهیه انواع شیرینی و دسرها و به عنوان تزئین برای مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این فرآورده دارای طعم و مزه غنی پسته است و می‌تواند به تنقلات و دسرها طعم خاصی ببخشد.

4. چیپس (پرک)

یکی دیگر از فراورده‌های محبوب و خوشمزه پسته، چیپس پسته است که برای تهیه آن مغز پسته را نازک برش می زنند. مانند سایر فرآورده های پسته، پرک پسته برای تزئین غذا، سالاد، شیرینی و یا برای مصرف معمولی روزانه کاربرد دارد. به دلیل حجم بالا و وزن کم می تواند جایگزین خوبی برای تنقلات بچه ها باشد.

خرید چیپس پسته - شرکت مغزیجات سرین

5. پوست پسته

پوست پسته پسماند فرآیند فرآوری پسته است که معمولاً به صورت کامل یا خرد شده مورد استفاده قرار می گیرند. از کاربردهای این محصول می توان به استفاده در تهیه مربای پوست پسته، تولید کربن فعال، استفاده در صنایع آرایشی و بهداشتی و استفاده در تولید کمپوست برای تغذیه خاک نام برد.

6. لپه مغز پسته

لپه پسته در واقع همان مغزی است که از وسط نصف شده است. از لپه پسته می‌توان در تولید انواع شیرینی، بستنی، سوهان، گز و … یا به عنوان آجیل و تنقلات استفاده کرد که مقرون به صرفه تر از مغز کامل پسته است.

لپه پسته اگر کاملا دو قاب باشد و مغز سالم و ریزی داشته باشد، کاربردی تر و گران تر است.

لپه پسته عسلی سرین

7. پسته دوپوست (مغز پسته سبز)

برای تهیه پسته دو پوست، دولایه از پوست آن را جدا می‌ شود تا فقط مغز سبز رنگ آن باقی بماند. مغز پسته سبز طعم ملایم تری نسبت به پسته با پوست دارد و به علت کم شدن وزن و پروسه فرآوری، قیمت بیشتری نسبت به مغز پسته دارد.

مغز پسته دو پوست یا همان کالک یکی از بهترین انتخاب ها برای تهیه خلال پسته و استفاده در آشپزی و شیرینی پزی است.

فرآورده های پسته: پسته دو پوست یا کالک

نکات مهم در خرید عمده فرآورده های پسته

  1. هنگام خرید عمده مغز پسته درجه 1، پسته‌ های بسته‌ بندی شده گزینه‌ بهتری هستند. زیرا تولید کننده‌ آنها مشخص و معتبر است. بسته‌بندی مناسب امکان نگهداری را هم راحت تر می کند.
  2. خرید پسته از فرشنده های معتبر بسیار مهم است. حتی اگر مثلا برای خرید عمده چیپس پسته آنلاین اقدام کنید، فروشنده معتبر، همواره برای حفظ با نام برند و اعتبار خود تلاش می کند و جای هیچ نگرانی نیست. مخصوصا مجموعه‌ای که به‌صورت تخصصی در زمینه‌ی مغزیجات فعالیت دارد.
  3. حتما هنگام خرید به نام و نشان کارخانه، نشان استاندارد و تاریخ تولید و انقضا توجه کنید.
  4. هنگام سفارش عمده خلال پسته به ویژگی‌های ظاهری آن دقت کنید. مغز پسته خلال شده، باید سبز نسبتا تیره، قلمی، بلند و درشت باشد، به شکل کاملا درسته بوده و شکسته یا پودری نباشند. همچنین، در ظاهر خلال، نباید هیچ گونه گونه آفت یا پوسیدگی دیده شود.

ما در شرکت مغزیجات عمده سرین، به دنبال آن هستیم تا با کیفیت‌ ترین فرآورده های پسته را به خریداران عمده عرضه کنیم. چنانچه قصد خرید عمده مغز و یا هر یک از مشتقات پسته را به صورت اینترنتی را دارید، برای ثبت سفارش و استعلام قیمت می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *