تفاوت پسته ایرانی با پسته خارجی در چیست؟

تفاوت پسته ایرانی با پسته خارجی
آنچه میخوانید

مهم ترین تفاوت پسته ایرانی با پسته خارجی چیست؟ این سوال از جمله پرسش های متداولی است که افراد هنگام خرید مدل های مختلف پسته با آن مواجه می شوند. پسته های تولید شده توسط کشاورزان ایرانی یک سری ویژگی های خاص دارند. همین ویژگی ها هم توانسته اند محبوبیت این محصولات را چند برابر کنند.

به خاطر داشته باشید که پسته های ایرانی جدا از داشتن طعم و عطر فوق العاده، می توانند کیفیت غذاها و شیرینی تولیدی شما را نیز افزایش دهند. موضوع امروز ما، مقایسه پسته ایرانی و پسته خارجی است. پس اگر شما هم برای خرید عمده پسته بین خرید پسته ایرانی و خارجی مردد مانده اید، در ادامه با ما همراه شوید.

انواع پسته ایرانی

قبل از پرداخت به تفاوت پسته ایرانی با پسته خارجی، بیایید مدل های مختلف کالا های تولید شده در ایران را مورد بررسی قرار دهیم. ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان پسته در سراسر جهان به حساب می آید. محصولات تولیدی در این کشور، ویژگی های مثبت زیادی را به همراه دارند.

مناطق مختلف ایران می توانند پسته های متنوعی را تولید نمایند. در لیست زیر، شما می توانید چند مورد از محبوب ترین انواع پسته موجود در بازار های داخلی ایران را مشاهده نمایید:

  • پسته فندقی
  • پسته خندان
  • پسته کله قوچی
  • پسته احمد آقایی
  • پسته قزوینی
  • پسته سفید نوق
  • پسته ممتاز

هر کدام از این مدل های پسته یک سری خواص ویژه را به همراه دارند.

انواع پسته ایرانی

تفاوت پسته ایرانی با پسته خارجی

حالا بیایید به تفاوت پسته ایرانی با پسته خارجی بپردازیم. به صورت کلی، پسته های ایرانی با سایر مدل های پسته تفاوت زیادی دارند.درخت پسته را در شرایط آب و هوایی مختلف می توان کاشت ولی انتخاب بهترین منطقه برای پرورش این کالا اهمیت زیادی دارد.

مقایسه پسته ایرانی و پسته خارجی

به عقیده شما مهم ترین تفاوت پسته ایرانی با پسته خارجی چیست؟

  1. ایران از نظر اقلیمی، بهترین محل برای رشد پسته است. درصد پسته های پوک ایرانی پایین است.
  2. هم چنین محصولات ایرانی قابلیت حرارت پذیری زیادی دارند. همین مسئله هم باعث شده تا کاربران در مجامع بین المللی به خرید محصولات ایرانی و استفاده از آنها در شرایط مختلف علاقه زیادی نشان دهند.
  3. ایران بهترین دما و شرایط خاکی را برای تولید پسته در اختیار دارد. همین مسئله هم باعث شده تا به دومین تولید کننده این محصول در سراسر جهان تبدیل شود.
  4. در عوض کارشناسان و کشاورزان آمریکایی از روش های نوین پرورش محصول برای تولید کالا های با کیفیت استفاده می نمایند.پسته های آمریکایی بر اساس روش های کلینیکی جدید پرورش یافته و همین مسئله هم باعث شده تا طعم خوبی داشته باشند.
  5. یکی دیگر از ده ها تفاوت پسته ایرانی با پسته خارجی اندازه و مقاومت پسته ایرانی در برابر آسیب های محیطی و خواص شیمیایی اشاره نمود.
  6. پسته آمریکایی بیش از 3 تا 4 گونه نیست، ولی تنوع پسته ایرانی به بیش از 90 نوع می‌رسد.
  7. کشور آمریکا با رشد 15 درصدی توانست رتبه اول تولید پسته در دنیا را مال خود کند و حجم بیشتری از بازار دنیا را با طعم محصولات با کیفیت خود آشنا کند
  8. طعم و تردی پسته ایرانی بیشتر از نوع آمریکایی است.
  9. . قیمت رقابتی بین تولید کنندگان پسته در بازارهای جهانی، معمولاً منجر به قیمت‌ های مناسب تر می‌شود. پسته ایرانی با توجه به تولید بالا و رقابت با سایر کشور ها، قیمتی مناسب تر دارد.
تفاوت پسته ایرانی با پسته خارجی در چیست؟

مقایسه پسته ایران و آمریکا

با مقایسه پسته ایرانی و امریکایی، شما می توانید بهترین و با کیفیت ترین مدل ها را بر اساس نیاز های خود بیابید. جدا از این مسئله، آشنایی با تفاوت پسته ایرانی با پسته خارجی به شما کمک می کند تا دلیل تفاوت قیمتشان را نیز متوجه شوید.

  1. پسته ایرانی بلند و باریک‌ ولی پسته آمریکایی کوتاه‌ و تپل است. پسته ایرانی معمولا بزرگتر است و مغز بیشتری نسبت به پوسته اش دارد.
  2. رنگ پوست پسته ایرانی تیره‌ تر از آمریکایی است.
  3. پسته ایرانی طعم شیرین و ملایمی دارد، اما پسته آمریکایی طعمی تلخ تر و خشک تر دارد.
  4. پسته ایرانی بافت کرمی و چربی دارد ولی پسته آمریکایی بافت خشک دارد و به راحتی شکسته و خرد می شود.
  5. پسته ایرانی به عنوان یکی از پسته‌ های با کیفیت و مرغوب برای مصارف آجیلی و خوراکی‌های با ارزش بالا استفاده می‌شود، در حالی که پسته آمریکایی بیشتر در تهیه خوراکی‌های عمومی و تجاری مثل تزیین شیرینی ها و خوراکی هایی استفاده می شود که رنگ و کیفیت پسته در آن ها اهمیت ندارد و فقط طعم آن مهم است.
  6. در مورد کالری پسته باید بگوییم که معمولاً هر 100 گرم پسته ایرانی و آمریکایی حدود ۵۶۰-۶۲۰ کیلوکالری دارد.
مقایسه پسته ایرانی و امریکایی

بهترین پسته ایران کدام است؟

در حال حاضر امکان مشخص کردن بهترین انواع پسته ایرانی وجود ندارد. همه محصولات معرفی شده در قسمت های قبل تر محبوبیت زیادی را میان کاربران خارجی کسب نموده اند. از جمله محبوب ترین مدل های این کالا در بازار های بین المللی می توان به پسته اوحدی، پسته کله قوچی، پسته احمد آقایی و پسته اکبری اشاره نمود. این محصولات میان کاربران خارجی و بین المللی، طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

خرید انواع پسته ایرانی از سرین

در حال حاضر فروشگاه های اینترنتی و حضوری زیادی در زمینه عرضه انواع مغز پسته فعالیت می نمایند. مغزیجات عمده سرین با دارا بودن واحد کنترل کیفیت فوق العاده، گزینه خوبی برای تهیه این کالا است. سرین با داشتن سابقه ای درخشان در حوزه عرضه انواع پسته با کیفیت و خوش قیمت به صورت عمده انتخاب مناسبی خواهد بود.

عمده فروشی پسته سرین

جمع بندی

حال که مهم ترین نقاط تفاوت پسته ایرانی با پسته خارجی را پشت سر گذاشتیم، توصیه ما به شما خرید محصولات ایرانی از مراکز عرضه کننده معتبر می باشد.شما باید به دنبال خرید پسته از مراکز عرضه کننده حرفه ای باشید که همواره روی کیفیت محصولاتشان حساسیت زیادی نشان می دهند. در کل با خرید بهترین انواع پسته ایرانی از برترین عرضه کنندگان، شما می توانید طعم غذا ها و شیرینی های خود را تا حد قابل توجهی ارتقا دهید.

پربازدید‌ترین مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *