روش های بسته بندی پسته فله

روش های بسته بندی پسته فله
آنچه میخوانید

پسته، این نگین سبز مغذی، از سالیان دور به عنوان یک محصول با ارزش در ایران و جهان شناخته شده است و بسته بندی پسته همیشه به عنوان بخش مهمی از کار تولیدکنندگان و تقاضای مصرف کنندگان است.

برای صادرات و فروش عمده مغز پسته، بسته بندی مناسب و اصولی جهت حفظ کیفیت و مرغوبیت آن در طول فرآیند حمل و نقل و نگهداری امری ضروری است. در این متن، به طور اجمالی به بررسی بسته بندی پسته فله، انواع و مزیت‌ های آن‌ها پرداخته و زوایای مختلف این موضوع را مورد بحث قرار می دهیم.

انواع دستگاه بسته بندی پسته

دستگاه‌ های بسته‌ بندی پسته، نقش حیاتی در حفظ کیفیت و ارائه بهینه این محصول دارند. این دستگاه‌ ها برای بسته‌بندی پسته در انواع مختلفی طراحی شده‌اند که هر کدام برای نوع خاصی از بسته بندی و ظرفیت تولید مناسب هستند و به تولید کنندگان پسته این امکان را می‌دهند که با توجه به نیازها و مقیاس تولید خود، دستگاه مناسب را انتخاب کنند.

در ادامه، به برخی از انواع دستگاه‌ های بسته‌ بندی پسته اشاره می‌ کنیم:

  1. دستگاه‌های بسته‌بندی اتوماتیک
  2. دستگاه‌های بسته‌بندی نیمه‌اتوماتیک
  3. دستگاه‌های بسته‌بندی دستی

هر یک از این دستگاه‌ ها قابلیت ارائه خدماتی خاص را دارند و به وابستگی به نیاز و مقیاس کارخانه یا کسب‌ و کار، انتخاب می‌ شوند.

دستگاه های بسته بندی پسته

کارخانه بسته بندی پسته در ایران

ایران به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پسته در جهان مطرح می‌ باشد که این امر لزوم وجود کارخانه‌ های بسته‌بندی پسته در ایران را ایجاب می‌کند. کارخانه بسته‌ بندی پسته فراوانی در نقاط مختلف ایران وجود دارد که به‌ صورت صنعتی و اتوماتیک در حال فعالیت می‌ باشند. این کارخانه‌ها معمولا در مناطقی که تولید پسته در آن منطقه زیاد است، واقع شده‌اند.

برخی از معروف‌ترین کارخانه‌های بسته‌بندی پسته در ایران کارخانه بسته‌بندی پسته اردبیل، کارخانه بسته‌بندی پسته خراسان، کارخانه بسته‌بندی پسته رفسنجان هستند.

این کارخانه‌ها معمولاً با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و دستگاه‌های بسته‌بندی متنوع، پسته را بسته‌بندی کرده و آماده صادرات به بازارهای داخلی و خارجی می‌کنند.

شرکت بسته بندی پسته

با توجه به ارزشمندی پسته و حجم بالای فروش آن، صنعت پسته به یک صنعت چند میلیارد دلاری در جهان تبدیل شده است. محبوبیت پسته باعث افزایش تقاضا برای این محصول گردیده و این افزایش تقاضا، تقاضا برای بسته بندی با کیفیت بالا را نیز افزایش داده است.

شرکت بسته بندی و پخش مغزیجات عمده سرین، در طول زنجیره تامین نقش مهمی را در جهت حفظ کیفیت و تازگی پسته ایفا کرده و طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می دهد:

  • طراحی بسته بندی
    برای اینکه بسته‌بندی پسته ما از طرف مشتریان و تولیدکنندگان مورد تایید واقع گردد، طراحان باتجربه در تلاش هستند تا بسته بندی متناسب با نیازهای مشتری و برند او طراحی کنند.
  • تولید بسته بندی
    بعد از انجام مرحله طراحی، عوامل موجود در شرکت های بسته بندی با استفاده از تجهیزات پیشرفته، بسته بندی با کیفیت را براساس سفارش مشتری تولید می‌کنند.
  • چاپ مشخصات
    فعالیت دیگری که در شرکت‌ های بسته‌بندی صورت می‌گیرد چاپ اطلاعات لازم بر روی بسته بندی می‌باشد.
  • آزمایش کیفی محصولات
    شرکت های بسته بندی برای اطمینان از کیفیت و کارایی بسته بندی، قبل از انجام عمل بسته بندی، آزمایش های مختلفی را بر روی کالاهای موردنظر انجام می‌دهند.
عمده فروشی پسته سرین

انواع بسته بندی پسته فله

بسته بندی پسته فله ای باید به گونه ای طراحی شود که از محصول در حین حمل و نقل و نگهداری محافظت کند. همچنین این بسته بندی باید جذابیت بصری لازم را داشته باشد تا مشتریان را جذب کند. رایج ترین انواع بسته بندی پسته فله ای عبارتند از:

  • جعبه های مقوایی
    بسته بندی‌های مقوایی با توجه به جنس از استحکام بالایی برخوردارند و از آن‌ها برای حمل و نقل مقادیر زیادی پسته می‌توان استفاده کرد. این جعبه ها می‌توانند در طرح‌ها و رنگ های مختلف تولید شوند تا برای مشتری جذاب به‌نظر آیند.
  • کیسه های پلاستیکی
    این کیسه ها سبک و انعطاف پذیر هستند و برای حمل و نقل مقادیر کمتری پسته مناسب هستند. این کیسه ها به اندازه جعبه های مقوایی بادوام نیستند.
  • ظروف پلاستیکی
    این ظروف تهیه شده از پلاستیک نسبتا بادوام هستند و قابلیت بازیافت و استفاده مجدد را دارند و جنس شفاف آن‌ها به مشتریان اجازه می دهد تا پسته را قبل از خرید ببینند. با این حال، این‌طور بنظر می‌رسد که این نوع بسته‌بندی گران تر از سایر انواع بسته بندی باشد.
انواع بسته بندی پسته

روش‌های بسته بندی مغز پسته

با توجه به اینکه مغز پسته یک فرآورده غذایی می‌باشد بسته بندی مغز پسته مناسب، نقشی حیاتی در حفظ کیفیت و در نتیجه تامین سلامت مصرف کننده دارد. همچنین بسته‌بندی مناسب حمل و نقل را آسان‌تر کرده و باعث جلب نظر مشتری خواهد شد.

25 تا 50 کیلویی

حجم و وزن بالای بسته های بزرگ، برای بسته بندی و حمل و نقل حجم زیادی از پسته فله مناسب هستند.

کارتن

کارتن‌ها برای مقادیر بیشتر مغز پسته مناسب هستند و می توانند به صورت ساده یا طرحدار تولید شده باشند همچنین امکان چاپ اطلاعات محصول بر روی کارتن وجود دارد.

وکیوم

این نوع از بسته بندی از پسته در برابر هوا و رطوبت محافظت می کند و ماندگاری آن را افزایش می دهند.

بسته بندی پسته وکیوم

بسته بندی های سرین

اگر به دنبال یک شرکت بسته بندی با کیفیت بالا و قابل اعتماد هستید، بسته بندی های سرین گزینه خوبی برای شما است. این شرکت طیف گسترده ای از بسته بندی های آجیل را برای مصارف مختلف ارائه می دهد.

ظروف پلاستیکی

این ظروف در اشکال و اندازه های مختلف موجود هستند و برای بسته بندی آجیل به صورت فله ای و یا در مقادیر کم مناسب هستند.

جعبه های مقوایی

این جعبه ها از استحکام بالایی برخوردارند و برای بسته بندی آجیل به صورت هدیه مناسب هستند.

بسته بندی مقوایی پسته عمده

ظروف شیشه ای

این ظروف شیک و با کیفیت بالا هستند و برای بسته بندی آجیل به صورت لوکس مناسب هستند.

پاکت های متالایز

این پاکت ها از مواد چند لایه ساخته شده اند و از آجیل در برابر رطوبت، هوا و نور محافظت می کنند. پاکت های متالایز در طرح ها و رنگ های مختلف چاپ می شوند و به جذابیت بسته بندی آجیل کمک می کنند.

راه های خرید عمده مغز پسته بسته بندی

خرید عمده مغز پسته می تواند برای مصارف مختلفی از جمله آجیل فروشی، تولید کیک و شیرینی و صادرات انجام شود. برای خرید عمده، راه های مختلفی وجود دارد:

  • خرید از طریق واسطه ها(بازارهای عمده فروشی و خرید از واسطه‌های کشاورزان )
  • خرید مستقیم از تولیدکنندگان (کشاورزان و تولیدکنندگان )
  • شرکت بسته بندی پسته سرین

شرکت بسته بندی پسته سرین با ارائه محصولات با کیفیت بالا، تنوع محصولات، قیمت مناسب و خدمات مشتری مدار، به عنوان یکی از شرکت های معتبر در این زمینه شناخته شده است. این شرکت همچنین طیف گسترده ای از خدمات چاپ و طراحی را ارائه می دهد تا مشتریان بتوانند بسته بندی خود را سفارشی کنند. شما جهت دسترسی به این خدمات می‌توانید با کارشناسان این شرکت ارتباط گرفته و درخواست خود را مطرح کنید.

کلام آخر

با افزایش تقاضا برای بسته‌بندی پسته و سایر مغزیجات شرکت‌های بسته بندی رشد قابل ملاحظه‌ای کرده‌اند و انتظار می رود که صنعت بسته بندی پسته در سال های آینده به رشد خود ادامه دهد. تقاضا برای پسته و بسته بندی با کیفیت بالا همچنان رو به افزایش است. شرکت های بسته بندی پسته که می توانند راه حل های نوآورانه و جذاب خود را برای افزایش هرچه بیشتر مشتری و جلب رضایت آن‌ها ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *